- Tips 'n Tricks -

Sneltoets Equal Constraint

 

Auteur: Jürgen Galba

 

Inventor Tip: Sneltoets Equal Constraint

 

De equal constraint is één van de meest gebruikte definities in een schets en heeft als doel meerdere objecten “gelijk” aan elkaar te maken. Dit wil zeggen dat lijnen éénzelfde lengte zullen krijgen, cirkels dezelfde diameter en bogen een gelijke radius. Maar ook de “Bowtie” van een spline kan met een equal uitgerust worden. De equal constraint is de enige afhankelijkheid die ook van een sneltoest is voorzien. Wanneer men in schetsmode de [gelijk aan / = ] - toets op het toetsenbord aanslaat – bekomt men onmiddellijk de equal constraint.

 

 

Indien men vooraf eerst een selectie maakt van meerdere objecten door een windows, crossing of met behulp van de SHIFT of CTRL opties, en dan op de [gelijk aan] toets drukt – worden alle geselecteerd objecten met een equal voorzien. Dit weerhoudt u om herhaaldelijk meerdere objecten aan te klikken voor een constraint functie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Top Of Page TOP

 

Admin Pages
 Nederlands | English | Français